Online kurz pro maturanty
Kód: MUT MST Zvolte variantu
Detailní popis produktu
Vím, že studenty připravit umím. Už stovky z nich mi za to osobně děkovaly (podmětem jsou ty stovky) a to je pro mě vždy odměnou.
Co hlavně potřebujete vědět o online kurzu českého jazyka pro maturanty?
- Kurz je plnohodnotnou přípravou na didaktický test z češtiny.
- Maturanti si užijí 8 × 100 živých a výživných minut češtiny prostřednictvím programu Zoom.
- Maximálně 15 studentů ve skupině, aby se nám dobře pracovalo.
- První lekce v týdnu od 25. 9., poslední od 27. 11. Volno v týdnech od 23. 10. a od 20. 11.
- Pololetí bude zakončeno testem s rozborem.
Každý účastník získá spoustu výhod:
- originální a ověřené pracovní materiály (do lekcí);
- videozáznamy lekcí;
- individuální konzultace;
- zdarma vstup na webinář Didaktický test s rozborem (proběhne o víkendu 9./10. 12.);
- zdarma předplatné herohero Běžícího češtináře (úlohy, kvízy, příspěvky o češtině);
- slevu 20 % na 2. pololetí kurzu (leden–březen).
Všem pošlu odkazy na vysílání a další informace nejpozději týden před startem kurzu!
Další důležité informace:
- Nejpozději tři dny před každou lekcí studenti obdrží zadání s „cermatovskými“ úlohami pro samostatnou práci. S ním budeme vždy pracovat v prvních 50 minutách lekce.
- V druhých 50 minutách lekce budeme řešit i úlohy jiného typu, tak abychom probíranou látku opravdu pochopili. Tyto úlohy nikdo neuvidí předem. Věřte mi, vím proč.
- Po každé lekci všem pošlu správná/vhodná řešení všech úloh včetně zdůvodnění.
- Vyučujícím budu já, oficiálně Mgr. Jarmil Vepřek, Ph.D, neoficiálně Běžící češtinář – každopádně neformální, přátelský češtinář, který se nechce nad nikoho povyšovat a nebojí se udělat si legraci téměř z čehokoli včetně sebe. Má velmi podobné záliby jako studenti, jen je o pár let starší…
- Účastníci kurzu si řádně zopakují vše, co o jazyce vědí, naučí se to, co do školy potřebují, a dokonce se o své mateřštině dozvědí věci, které by se ve škole pravděpodobně nedozvěděli, a to ve všech oblastech: pravopis, gramatika, význam, text, sloh/styl či spisovnost.
- Maturita pro mé studenty z hlediska jazyka nebude strašákem. Zjistí vše ohledně didaktického testu z češtiny své úrovně: ovládnou látku, poznají typické úlohy, vyhnou se častým i potenciálním chybám a přešlapům a pochopí systém bodování testu – také díky speciálnímu webináři v závěru pololetí.
- Opakuji: Videozáznam z lekce dostane vždy každý bez ohledu na přítomnost.
- Níže lze rozkliknout ještě podrobnější informace, jakékoli dotazy rád zodpovím: bezicicestinar@gmail.com
#ShowMore#
Mohu slíbit, že nepůjde o školské hodiny ani o běžný přípravný kurz a že se se studenty určitě nebudeme věnovat jen testovacím „cermatovským“ úlohám. Proč? Na základě svých zkušeností jsem přesvědčen, že „učení se“ by mělo být poctivé a „učení“ kvalitní, klidně odborné, ale také zábavné a pestré. Společně projdeme vše od hlásek a pravopisu přes tvarosloví a větnou stavbu až po práci s textem a sloh. Jistě nás nemine ani literatura, ovšem prioritou bude jazyk. V žádné hodině to nebude jen jedno téma a zároveň budeme to nejdůležitější opakovat pravidelně.
Během 8 daných týdnů se ve stejný den a čas osmkrát za sebou sejdeme přes platformu Zoom – rozhodně doporučuji bezplatnou instalaci tohoto programu a bezplatnou registraci (odkaz ZDE). Výuka bude složena z dvou 50minutových bloků s 5minutovou přestávkou (ano, takto se slova složená z číslovek správně píšou) a ve skupině bude max. 15 žáků.
Jak probíhá lekce?
V 1. polovině lekce pracujeme s materiálem, který žákům pošlu na e-mail k tisku ve formátu PDF předem. S tímto materiálem žáci pracují už před hodinou (jako DÚ). Je složen z „cermatovských“ úloh (typ didaktický test), u kterých se jistě někdo trošku zapotí, ale to vůbec nevadí, protože si pak vše projdeme společně na sdílené obrazovce. Po lekci žákům posílám komentáře ke všem úlohám (vysvětlení, rady apod.).
V 2. polovině lekce pracujeme s dalším materiálem, který však žáci předem neuvidí. Také k němu poté tvořím komentáře. Nikdo tedy nepřijde o zadání ani o řešení, pokud se snad někdy nebude moct hodiny zúčastnit. Navíc je tu videozáznam! Podstatné je, že nikdo také nebude moct veškerou práci udělat dopředu a nabýt dojmu, že vše zvládá levou zadní, myslet si, že když už má vše hotové, netřeba dávat pozor. Čímž se dostávám k tomu, že budu vyžadovat komunikaci během hodiny, 100% mikrofon a ideálně kameru by všichni měli mít k dispozici, bez nich výuka není úplná.
Na co se zaměříme v jednotlivých lekcích?
V každé lekci se sice budeme věnovat jedné oblasti trochu víc, ale jinak budeme vždy řešit různé věci, aby byla výuka zajímavější a efektivnější:
1. lekce: hlásky, stavba slov a související pravopis
2. lekce: další pravopisné zásady, tj. vyjmenovaná slova, mě/mně atd.
3. lekce: význam slov a jeho závislost na kontextu
4. lekce: plnovýznamové slovní druhy (jména, slovesa, příslovce)
5. lekce: neplnovýznamové slovní druhy (ostatní)
6. lekce: stavba vět a souvětí
7. lekce: kompozice textu uměleckého i neuměleckého
8. lekce: porozumění textu, práce s informacemi
Co nabízím navíc?
Studentům budu po celé dva měsíce k dispozici pro individuální konzultace či dovysvětlení, poradím, případně také odkážu na kvalitní zdroj. Kromě e-mailu se lze klidně domluvit na krátký hovor přes Skype/Zoom/mobil. Svým studentům se chci řádně věnovat, kdykoli je třeba, proto by se na mě opravdu neměli bát obrátit s dotazy.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Výuka češtiny |
---|---|
Úroveň: | Maturanti |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.